Srovnátor.cz

Antiradary – používat ano či ne?

Antiradar je pro některé řidiče dnes už nepostradatelný pomocník v autě. Pro někoho zase něco zcela nepřípustného. Kolem antiradarů je založeno nespočet diskuzí. Existují jejich příznivci také velcí odpůrci. Jak to s těmi tajemnými antiradary je? Jsou vlastně legální? Jaké pozitiva a negativa jsou s jejich používáním spojená?

Antiradary – používat ano či ne?

Co je antiradar?

Antiradar je zařízení, které dokáže varovat řidiče před policejním radarem. V podstatě se jedná o zařízení,jež je nalazeno na stejnou frekvenci, kterou vysílají právě radary. Je to pasivní zařízení, které pouze signály zaznamená a o jejich existenci dává vědět zvukovými nebo světelnými efekty. Některé antiradary detekují i malé množství laserového světla. Takové světlo vychází například z laserové pistole, nebo laseru, který používá policie k měření rychlosti. Existují antiradary pevné a přenosné. Pevné jsou přesnější a přenosné pro uživatele komfortnější a více praktické.

Je to legální?

Používání antiradaru není zákonem zakázáno. Vyhláška zjednodušeně říká, že nikdo nesmí používat zařízení, které ovlivňuje nebo znemožňuje funkci technických prostředků využívaných policii při dohledu nad bezpečností provozu na pozemních komunikacích. A protože je antiradar pouze pasivní přístroj přijímající signál, neměl by zákonu vadit. Na druhou stranu ve vyhláškách nenajdete žádnou formuli, která by ho vyloženě povolovala. Zakázáno je používaní zařízení, které ruší signál z policejních přístrojů. Těm se říká rušičky a v některých vozech jsou dokonce součástí parkovacích senzorů. Jejich instalace do vozu trestná není, problém se zákonem nastane v případě zapnutí a aktivního rušení.

Je dobré antiradar používat?

Policie měří rychlost řidičům v úsecích, které jsou buď nebezpečné, nebo se o daném místě ví, že se na něm často rychlost překračuje. Takovými místy jsou například přehledná místa, dlouhé roviny nebo vjezdy do obcí. Před pokládáme-li, že policie uskuteční měření za účelem zajištění bezpečnosti všech účastníků provozu, je antiradar ideální. Řidiči varováni signalizací jistě zpomalí a místem projíždí tou správnou a požadovanou rychlostí. Dalším bonusem je, přesunutí pozornosti řidiče na řízení a děj kolem něj, už nemusí pokukovat do zákoutí a hledat policistu. Navíc i auto s antiradarem se dá policii normálně změřit, takže nijak nezabraní jejich práci. Z ekonomického pohledu se antiradar nejspíš také vyplatí. Jeho pořizovací náklady se pohybují už od 5.000 Kč. A pokud je řidič často měřen a pokutován, navíc bodován nejspíš si ji rád pořídí. Dá se říci, že antiradar napomáhá bezpečnosti a plynulosti na cestách.

Spočítejte si rychle povinné ručení


Povinné ručení můžete
mít již od:

-

Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů

Děkujeme za Váš zájem.

Budeme Vás co nejdříve kontaktovat.

Než vám zavoláme, prohlédněte si
nabídky cestovního pojištění.

Proč antiradar nepoužívat?

Pokud se nad výše zmíněnými pozitivy zamyslíte hlouběji určitě ne jednomu řidiči dojde, že s antiradarem jede většina řidičů vzorně a dodržuje pravidla. Ale kde je dodržují? Na místech, kde jim hrozí pokuta za překročení rychlosti. Nelze tvrdit, že jsou takový všichni. Existuje možnost, že někteří právě v místech, která nejsou měřená pojedou až neadekvátně rychle.

Antiradar není jediné zařízení, které je schopné vás upozornit na měřené úseky. Některé navigace mají tuto funkci, i když se schopnostem antiradaru jen přibližují. No a ještě je tu staré dobré rádio a stanice pro motoristy se svými dopravními zprávami. Každý kdo antiradar používá, by měl pamatovat na to, že v některých zemích Evropské unie, se nemusí setkat s takovým pochopením policistů jako u nás a za antiradar může být sankcionován. Řidiči s antiradarem i bez něj, by se měli pokusit dodržovat pravidla silničního provozu a tedy i rychlostní omezení. Jedná se hlavně o bezpečnost, kterou zabezpečí sobě i ostatním řidičům.

Kalkulačka povinného ručení

PSČ musí být ve formátu 12345

Exit mobile version