Srovnátor.cz

Čeští a Českoslovenští prezidenti a jejich vozový park

Nejvyšší vládní představitelé často využívají vlastních zdrojů, proto i při výběru automobilu hraje národní hrdost a heslo: “Co je doma, to se počítá” významnou roli.

Tomáš Garrigue Masaryk (1918 – 1935)

Čeští a Českoslovenští prezidenti a jejich vozový park

Edvard Beneš ( 1935 – 1938, 1945 – 1948)

Prezident Edvard Beneš si během svého úřadu zažil 2 abdikace: po uzavření Mnichovské smlouvy v roce 1938 a po převzetí vlády Komunistickou stranou v roce 1948. Přesto ale stále působil jako politik a později jako prezident v exilu ve Velké Británii. I přes složitou politickou situaci to byl jen muž, který si rád užíval luxusních aut:

Emil Hácha (1938 – 1945)

Klement Gottwald (1948 – 1953)

Antonín Zápotocký (1953 – 1957)

Antonín Novotný (1957 – 1968)

Ludvík Svoboda (1968 – 1975)

Gustav Husák (1975 – 1989)

Václav Havel (1990 – 2003)

Václav Havel jako člověk za svůj život vystřídal mnoho vozů, byl totiž vášnivým řidičem, který se aktivně zajímal i o českou Škodu. V roce 1994 vyzkoušel novou Felicii, o 5 let později Fabii a nakonec i Octavii a Superb.

Václav Klaus (2003 – 2013)

Miloš Zeman (2013 – současnost)

Zdroj použitých fotografií:

  1. Praga Grand (foto: Norbert Schnitzler)
  2. Tatra 80 Landaulet (foto: Stanislav Jelen)
  3. Mercedes Benz 770 (foto: addvisor – wikimedia commons)
  4. Škoda VOS (foto: Ralf Roletschek / roletschek.at)
  5. ZIL 111 (foto: Max Schwalbe)
  6. ZIL 111 (foto: Asterion)
  7. Mercedes Benz 600S (foto: stephenhanafin)
  8. Audi A8 L (foto: Navigator84)
  9. Škoda Superb (foto: Cimmerian praetor)

Kalkulačka povinného ručení

PSČ musí být ve formátu 12345

Exit mobile version