Co kontrolovat na vozidle, než vyrazíte na cestu?21.03.2018 Na palubové desce moderních vozů je hromada kontrolek, které pomáhají řidičům kontrolovat stav všeho možného. Jsou věci, které by si měl každý zkontrolovat a nezabere mu to moc času. Udržení vozidla kontrolami v optimálním stavu znamená prodloužení životnosti automobilu, ale také zvýšení bezpečnosti jeho posádky. Brzdy Příležitost ke kontrole brzd má řidič, když si sám mění kola, anebo v momentě, kdy registruje nějakou závadu, která by mohla souviset s jejich špatnou funkcí. Při přezouvání, je-li auto na zvedáku a má sundané kolo, odhalí se brzdy, ty jsou buď bubnové nebo kotoučové. Řidič sám si dokáže prohlédnout kotouč, ten pokud je v pořádku, není poškrábaný, jeho povrch je krásně hladký a má dostatečnou tloušťku. Pokuste se kolem otočit, mělo by to jít lehce bez drhnutí. Podívejte se na brzdové destičky a také na jejich tloušťku. Signály špatné funkce brzd: Vibrování volantu při brzdění během jízdy. Hučení nebo pískání brzd při jízdě. Brzdový pedál při stlačení vibruje nebo se sešlapuje ztěžka. Všímáte si horšího brzdění. Jak kontrolovat stav oleje Vůz musí stát na rovné ploše, takže ani do kopce, ani z kopce. K měření oleje se používá měrka, ta má barevnou rukojeť, takže po nahlédnutí pod kapotu ji najdete poměrně lehce, jestli se vám to nedaří, přečtěte si manuál k vašemu vozu. Měrka je zapíchnutá vedle motoru, takže je potřeba ji vytáhnout, nebývá zašroubována, bude se tedy vyndávat tahem. Měrka je špinavá od oleje, otřete ji papírovou utěrkou nebo hadříkem. Zastrčte ji zpět do motoru a hned vytáhněte. Podívejte se na risku, kde jsou hodnoty MIN a MAX. Zjistěte hladinu oleje. Jestliže není olej v automobilu měněn včas, zkracuje se výrazně životnost motoru. Ten se může zadřít, když se zanese olejový filtr, nebo mazací kanálky. Rychlou smrt motoru přivodí ztráta těsnosti systému chlazení s následným průnikem chladicí kapaliny do oleje. Nedostatek oleje způsobuje závady turbodmychadla a vstřikování paliva. Spočítejte si rychle povinné ručení Značka vozidla, které chcete pojistit: ALFA ROMEOAUDIBMWCHEVROLETCHRYSLERCITROËNDACIADAEWOOFIATFORDHONDAHYUNDAIJEEPKIALANCIALAND ROVERMAZDAMERCEDES-BENZMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOTRENAULTROVERSEATŠKODASSANGYONGSUBARUSUZUKITOYOTATRABANTVOLKSWAGENVOLVO Přibližný objem motoru vozidla: PSČ: Kolik je Vám let: Pro získání nabídek je třeba zadat tel. číslo: +420+421 Povinné ručení můžete mít již od: - Zobrazit 10 nabídek Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů Nabídky povinného ručení ČPP od 0 Kč MÁM ZÁJEM GČP od 0 Kč MÁM ZÁJEM Allianz od 0 Kč MÁM ZÁJEM Kooperativa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Direct od 0 Kč MÁM ZÁJEM AXA od 0 Kč MÁM ZÁJEM Slavia od 0 Kč MÁM ZÁJEM ČSOB od 0 Kč MÁM ZÁJEM Uniqa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Pillow od 0 Kč MÁM ZÁJEM Děkujeme za Váš zájem. Budeme Vás co nejdříve kontaktovat. Než vám zavoláme, prohlédněte si nabídky cestovního pojištění. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Pneumatiky Uvádí se, že dobře udržované pneumatiky vydrží od 65 000 až do 130 000 najetých kilometrů. Skrz pneumatiky je veden jediný kontaktní bod vozidla a vozovky. Opotřebená pneumatika, která je sjetá snižuje jízdní vlastnosti auta a navíc je velmi nebezpečná. tlak huštění pneumatik, je vhodné kontrolovat minimálně před každou delší cestou. V návodu k obsluze vašeho vozu najdete přesné hodnoty, jaké má dosahovat správně nahuštěná pneumatika. Měřte vždy u vozidla, které není zahřáté a ujelo před měřením maximálně 3 km. změřte hloubku drážky dezénu, správná hloubka běhounu by měla být 1,6 mm. Kdo toto nesplňuje ohrožuje, ne jen svou bezpečnost, ale je také v rozporu se zákonem. vizuální prohlídka pneumatik – v pneumatice hledejte trhliny, praskliny, zapíchnuté předměty a nastalou situaci řešte. Okem se dá také spatřit nesprávné ojetí dezénu, které někdy poukazuje na špatnou geometrii kol. Vzduchový filtr Tento filtr se ukrývá v motorovém prostoru, tam najdeme filtrační plastový box a uvnitř něj samotný filtr. Úkolem vzduchového filtru je chránit motor před vnikem nečistot z venku. Při prohlížení filtru nás zajímá, jak moc je znečištěn a jestli nedošlo k jeho mechanickému poškození. Kapaliny Vozidlo nepotřebuje k jízdě jen pohonné hmoty, ale jsou další tekutiny, bez kterých se nepohnete z místa. Před jízdou se kontroluje hlavně únik kapalin, ten se pozná podle skvrn, které mohou zůstat na parkovacím místě po stání vašeho miláčka. Dolívání a kontrola brzdové kapaliny, je práce spíše pro odborníka. Laici si ovšem zvládnou kontrolovat hladinu chladicí kapaliny a případně jí dolít. Nádržka s chladící kapalinou mívá obvykle modré víčko a tak jí poznáte, dejte pozor při jejím otvírání, je-li kapalina horká může dojít k vytrysknutí. Čistota automobilu Ještě než vyrazíme na cestu,mělo by být vozidlo očištěné, speciálně pak mít čistá zrcátka, registrační značku a světla. Řidič musí mít dobrý výhled, takže věnujte pozornost také čistým sklům. Martin Daneš Jsem Martin Daneš, obchodní a komerční ředitel Srovnátor.cz. Naším úkolem je Vám vždy najít to nejvhodnější pojištění, které se Vám budeme snažit ušít na míru. A díky komplexní produktové nabídce od všech relevantních pojišťoven Vám to můžeme i zaručit. Když budete mít jakýkoli produktový dotaz, neváhejte se na nás obrátit na info@srovnator.cz automobilbezpečnostkontrola