Srovnátor.cz

Co obnáší vlastnit veterána?

Veterán Cobra

Také se rádi ohlédnete za nablýskaným historickým vozidlem, které znáte jen z filmů a dobových fotografií? Potkat takové auto v běžném provozu je spíše rarita, za pěkného letního počasí a v období veteránských srazů se s ním ovšem jeho pyšný majitel na silnici velmi rád pochlubí. Vlastnictví a péče o veterána, nebo dokonce sběratelství historických vozů je krásný koníček. Co to ovšem obnáší a jaké z toho majiteli plynou výhody?

Co obnáší vlastnit veterána?

Kdy se auto stane veteránem?

Základní a nutnou podmínkou pro to, aby se z auta mohl stát veterán, je jeho stáří. Automobil musí být starší třiceti let. Není to však jediná podmínka. Veteránem se nestane staré, rezavé, zanedbané auto, ale pouze auto, které je v původním a velmi dobrém technickém stavu, případně po renovaci. Zda automobil tyto podmínky splňuje, posuzuje příslušná testační komise, a to hned dvakrát.

Spočítejte si rychle povinné ručení


Povinné ručení můžete
mít již od:

-

Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů

Děkujeme za Váš zájem.

Budeme Vás co nejdříve kontaktovat.

Než vám zavoláme, prohlédněte si
nabídky cestovního pojištění.

Testování klubové i krajské

Při první, klubové testaci posuzuje komise především historickou původnost vozidla. Poté musí majitel s historickým vozidlem absolvovat krajskou testaci, jejímž účelem je posouzení technické způsobilosti vozidla k provozu na pozemních komunikacích a která v podstatě nahrazuje klasickou technickou prohlídku. Testace musí proběhnout v tomto pořadí a v poměrně krátkém časovém úseku. Krajskou testaci je nutné absolvovat do 30 dnů od klubové testace.

Testování historického vozidla má platnost vždy do 31. května následujícího roku. Každý rok je tedy nutné požádat o prodloužení doby testování u příslušné testační komise, ke kterému dochází na základě pravidelné roční prohlídky vozidla.

Status veterána a veteránské doklady k vozidlu se při změně majitele vozidla (při prodeji, dědictví apod.) na nového majitele nepřenáší. To znamená, že nový majitel musí tento proces s vozidlem znovu sám absolvovat.

Registr historických a sportovních vozidel

Historické vozidlo, které prošlo testací a které není zapsáno v registru silničních vozidel ČR nebo jiného státu, je možné na základě žádosti zapsat do registru historických a sportovních vozidel. Vozidlo zapsané v tomto zvláštním registru obdrží průkaz historického vozidla a speciální registrační značky se zelenými čísly. Ne každý veterán však musí mít tyto speciální registrační značky. V případě, že je vozidlo již zapsáno v klasickém registru silničních vozidel, zůstávají mu také klasické registrační značky.

Výhody a omezení

Vlastníci takových historických klenotů, jakými veteráni bezpochyby jsou, mohou těžit z určitých výhod. Jednou z nich je velmi levné povinné ručení, za které jako majitel veterána zaplatíte pouhý zlomek ceny klasického povinného ručení. Předpokládá se totiž, že během svátečních vyjížděk za pěkného počasí příliš mnoho závažných dopravních nehod nezpůsobíte. Další finanční úlevou je osvobození vozidel zapsaných v registru historických vozidel od ekologické daně.

Jako majitel veterána si však zároveň musíte dávat pozor na to, kde s takovým autem jezdíte. Samozřejmě ne doslova. Jde o to, že auto přihlášené jako veterána oficiálně nemůžete využívat ani k běžnému každodennímu provozu, ani za účelem podnikání. Neměli byste s ním tedy jezdit denně do práce nebo s ním vozit turisty.

Kalkulačka povinného ručení

PSČ musí být ve formátu 12345

Exit mobile version