Jaro je tu, a tak motorkáři táhnou do ulic. Ale opatrně. Každá desátá smrtelná nehoda se týká řidiče motocyklu. Na vině je často špatná viditelnost motocyklisty, ale i nedostatečné dovednosti v řízení. Proto BESIP v minulém roce přišel s projektem, Učme se přežít, který má za cíl vychovat zodpovědné motorkáře.
Motorkář je mnohem zranitelnější než řidič automobilu. Stačí chvilka nepozornosti a nehoda, kde prohrává právě řidič motorky, je na světě. Musíme si však uvědomit, že ne všichni motorkáři jsou piráti silnic. Polovinu nehod, v kterých figuruje motocykl, zaviní řidiči aut.
Čtyři rady, jak být zodpovědný motorkář
- snažte se být vidět
- nešetřete na kvalitním oblečení
- nepřeceňujte své schopnosti
- dostatečně trénujte a plyn raději uberte
Opakování je matka moudrosti
Projekt, Učme se přežít, má za cíl snížit počet dopravních nehod motocyklistů. Podle organizátorů projektu se motocyklista v autoškole naučí spoustu věcí spojených s provozem, ale není tam prostor na trénování rizikových situací, které v provozu mohou nastat. Účastníky se tak snaží naučit bezpečně ovládat vlastní motocykl, ale i sebe.
Spočítejte si rychle povinné ručení
Děkujeme za Váš zájem.
Budeme Vás co nejdříve kontaktovat.
Než vám zavoláme, prohlédněte si
nabídky cestovního pojištění.
Bez povinného ručení ani ránu
V zápalu nadšení často motorkáři zapomínají na povinné ručení. Někteří dokonce zapomínají záměrně, protože jim to přijde na těch pár měsíců zbytečné. Když si ale uvědomíme, jak je jízda na motorce riziková, je to hazard. A asi málokdo má na zaplacení milionových škod.
Když nejezdíte, tak neplaťte
Celoroční ježdění na motorce je u nás zcela nemožné. Proto existuje takzvané sezónní povinné ručení, které platí pouze v měsících námi zvolených. Dříve když motorkáři nechtěli platit povinné ručení v zimních měsících, odevzdali značky do depozitu. Při sjednání sezónního pojištění tato povinnost odpadá.