Dříve rychlostní silnice R1, nyní dálnice D0 nebo Pražský okruh – co to je? A kdy to bude hotové?19.08.2020 Průjezd Prahou, zejména jejím centrem, představuje pro spoustu řidičů noční můru. Silnice jsou mnohdy přeplněné ostatními motoristy, mezi kterými se často najdou i ti, kteří jsou naprosto bezohlední. Ruku v ruce s těmito okolnostmi jde i zvýšená pravděpodobnost vzniku dopravních nehod. A možná právě tyto důvody vedly k započetí výstavby dálnice D0, známé také jako vnější Pražský okruh. Zdroj: okruhprahy.cz Kdy to začalo Realizace Pražského okruhu začala na konci 80. let 20. století. Zajímavostí je, že zmínky o Pražském okruhu padly již zhruba ve 30. letech – právě 30. léta byla obdobím, kdy na našem (tehdy ještě na Československém) území začala historie dálnic. Do dnešního dne ještě nejsou všechny úseky Pražského okruhu dostavěny. Pokud vše vyjde podle plánů, mohli bychom se dočkat kompletního dostavby ještě před rokem 2030. Pro přehlednost jsou jednotlivé úseky v následující tabulce, ve které se dozvíte názvy jednotlivých úseků, jejich zprovoznění nebo plán, který prozrazuje, kdy bychom se mohli dočkat dokončení dalších úseků: NÁZEV ÚSEKU ZPROVOZNĚNÍ D0 510/I Satalice – Horní Počernice v provozu od roku 1984 D0 510/II Horní Počernice – Běchovice v provozu od roku 1993 D0 511 Běchovice – D1 2021 D0 512 D1 – Vestec v provozu od září roku 2010 D0 513 Vestec – Lahovice v provozu od září roku 2010 D0 514 Lahovice – Slivenec v provozu od září roku 2010 D0 515 Slivenec – Třebonice v provozu od roku 1983 D0 516 Třebonice – Řepy v provozu od srpna roku 2000 D0 517 Řepy – Ruzyně v provozu od října roku 2001 D0 518 Ruzyně – Suchdol 2025 D0 519 Suchdol – Březiněves 2025 D0 520 Březiněves – Satalice 2025-2026 Přerod z rychlostní silnice na dálnici Pražský okruh, respektive jeho otevřené úseky, byl až do roku 2016 považován za rychlostní silnici. Nejen díky tomu, že je Pražský okruh z větší části vystavěn jako víceproudá silnice, ale i díky jeho uspořádání a ostatním parametrům, které splňují nároky dálnice, byl v rámci projektu Nové pojetí dálniční sítě převeden (společně s některými dalšími rychlostními silnicemi) do dálniční sítě. Provozovatel Současným provozovatelem Pražského okruhu je Ředitelství silnic a dálnic ČR (dále jen ŘSD), což je orgán, jež je řazen mezi státní příspěvkové organizace. ŘSD podléhá Ministerstvu dopravy České republiky, které ho také řídí. Mezi hlavní náplně ŘSD patří zabezpečení správy, údržby a oprav dálnic a silnic I. třídy a zároveň pokrytí jejich výstavby a modernizace. Spočítejte si rychle povinné ručení Značka vozidla, které chcete pojistit: ALFA ROMEOAUDIBMWCHEVROLETCHRYSLERCITROËNDACIADAEWOOFIATFORDHONDAHYUNDAIJEEPKIALANCIALAND ROVERMAZDAMERCEDES-BENZMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOTRENAULTROVERSEATŠKODASSANGYONGSUBARUSUZUKITOYOTATRABANTVOLKSWAGENVOLVO Přibližný objem motoru vozidla: PSČ: Kolik je Vám let: Pro získání nabídek je třeba zadat tel. číslo: +420+421 Povinné ručení můžete mít již od: - Zobrazit 10 nabídek Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů Nabídky povinného ručení ČPP od 0 Kč MÁM ZÁJEM GČP od 0 Kč MÁM ZÁJEM Allianz od 0 Kč MÁM ZÁJEM Kooperativa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Direct od 0 Kč MÁM ZÁJEM AXA od 0 Kč MÁM ZÁJEM Slavia od 0 Kč MÁM ZÁJEM ČSOB od 0 Kč MÁM ZÁJEM Uniqa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Pillow od 0 Kč MÁM ZÁJEM Děkujeme za Váš zájem. Budeme Vás co nejdříve kontaktovat. Než vám zavoláme, prohlédněte si nabídky cestovního pojištění. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Zpoplatnění Do 31. prosince roku 2006 mohla všechny vozidla využívat otevřené úseky Pražského okruhu bezplatně. Následujícího roku byla však zavedena zpoplatnění vozidel, jejichž váha překračovala 12 tun, a to pomocí elektronického mýtného – systému, který zpoplatňuje užívání pozemních komunikací pomocí elektronického sledování pohybu vozidel, která jsou vybavena příslušnou palubní jednotkou. Další zpoplatnění přišlo po dokončení Jihozápadního segmentu, a to formou povinnosti zakoupení dálniční známky. Jediné úseky, které jsou pro vozidla do 6 tun bezplatné, jsou prozatím úseky 510 a 517. Závěr Na kompletní Pražský okruh si ještě chvilku počkáme, čekání se ale rozhodně vyplatí a jistě po jeho dokončení v Praze ubyde dopravních nehod a provoz se stane plynulejším. Mezi tím můžete vyzkoušet naší skvělou online kalkulačku povinného ručení, která Vám nabídne řadu alternativ, mezi nimiž se jistě najde ta pravá pro Vás. Pro více informací navštivte oficiální stránky Pražského okruhu. Zdroj: okruhprahy.cz Martin Straka Martin Straka je ředitelem klientského centra a péče o zákazníky. Se svým týmem poskytuje zákazníkům Srovnátor.cz špičkový servis a dohlíží na to, aby naše procesy byly efektivní a zákazníci byli spokojení nejen při sjednání nového produktu, ale i kdykoliv potřebují s něčím pomoci. Jeho články informují nejen o nejnovějších trendech a aktuálních tématech, ale přináší i praktické a zajímavé tipy z různých oblastí běžného života. dálnicePrahaprovozsilnice