Hlasové ovládání aneb digitální asistenti ve vozidlech03.01.2020 Tlačítka i dotykové displeje odvádí, byť jen na okamžik, pozornost řidičů. Stále více modelů aut proto dostává do výbavy nějakou podobu hlasového ovládání. Jednodušší systémy rozumí předem daným klíčovým slovům nebo krátkým větám, pro ty nejpokročilejší ovšem nejsou problémem ani zřetelně pronesené celé věty. Svou vlastní digitální asistentku představila před nedávnem i automobilka Škoda. Už nějakou dobu nemusíme ovládát telefony, televize nebo auta jen dotykem, ale také hlasem. Zvlášť v autě může být tato funkce velmi užitečná, protože řidičům umožňuje neodvracet pohled od dění na silnici. Automobilky intenzivně pracují na vývoji hlasových asistentů, které jsou zatím výsadou spíše dražších modelů. Digitální asistenti čekají na pokyny Inteligentní hlasové ovládání vozu má podobu digitálního asistenta (asistentky), který zná všechny funkce vozu a podle příkazů je schopen je ovládat. Tento digitální spolucestující vám upraví teplotu uvnitř auta, vyhledá nejbližší čerpací stanici nebo jiný požadovaný cíl v navigaci, zjistí aktuální počasí v zadaném místě nebo vytočí kontakt v telefonu. Moderní hlasové asistenty obvykle aktivujete pouhým oslovením, aniž byste museli stisknout tlačítko. Ve vozech značky Mercedes-Benz vybavených systémem MBUX oslovíte asistenta jednoduše „Hej, Mercedesi” nebo „Můj Mercedesi“. Pokud řídíte BMW, stačí zvolat „Hey BMW” nebo si oslovení dle libosti upravit. Má to ale jeden háček – digitální asistent od BMW neumí česky. Hlasové ovládání ve Volkswagenu, které je novinkou v modelu Passat, aktivujete jednoduše slovy „Ahoj, Volkswagene”. Spočítejte si rychle povinné ručení Značka vozidla, které chcete pojistit: ALFA ROMEOAUDIBMWCHEVROLETCHRYSLERCITROËNDACIADAEWOOFIATFORDHONDAHYUNDAIJEEPKIALANCIALAND ROVERMAZDAMERCEDES-BENZMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOTRENAULTROVERSEATŠKODASSANGYONGSUBARUSUZUKITOYOTATRABANTVOLKSWAGENVOLVO Přibližný objem motoru vozidla: PSČ: Kolik je Vám let: Pro získání nabídek je třeba zadat tel. číslo: +420+421 Povinné ručení můžete mít již od: - Zobrazit 10 nabídek Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů Nabídky povinného ručení ČPP od 0 Kč MÁM ZÁJEM GČP od 0 Kč MÁM ZÁJEM Allianz od 0 Kč MÁM ZÁJEM Kooperativa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Direct od 0 Kč MÁM ZÁJEM AXA od 0 Kč MÁM ZÁJEM Slavia od 0 Kč MÁM ZÁJEM ČSOB od 0 Kč MÁM ZÁJEM Uniqa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Pillow od 0 Kč MÁM ZÁJEM Děkujeme za Váš zájem. Budeme Vás co nejdříve kontaktovat. Než vám zavoláme, prohlédněte si nabídky cestovního pojištění. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Asistentka Laura ve vozech Škoda A jak daleko je hlasové ovládání ve vozech Škoda, které jsou u nás nejpopulárnější? Škoda svou digitální asistentku, která nabízí pokročilé hlasové ovládání vozu, představila teprve nedávno a pojmenovala ji Laura. Popovídat si s ní můžete v modelech Scala, Kamiq, Superb iV, v nové generaci modelu Octavia a bude dostupná také ve všech budoucích modelech značky Škoda. Lauru oslovíte slovy „Okay, Lauro” a hned můžete začít dávat pokyny. Laura vám bude ochotně ovládat telefon, navigaci i infotainment. Díky vestavěné SIM kartě je systém neustále připojen k internetu, proto může být škála vašich dotazů velmi široká. Potřebujete vyhledat čerpací stanici, bankomat, restauraci, vyhledat oblíbenou hudbu, přepnout klimatizaci nebo napsat SMS? I to Laura zvládne, a to dokonce v šesti jazycích – kromě češtiny také v angličtině, němčině, francouzštině, španělštině a italštině. Na to, jak Laura komunikuje, se můžete podívat v následujícím videu, které je sice v angličtině, ale stejné pokyny Laura zvládá i v češtině. Na Lauru můžete mluvit přirozeně v celých větách, rozumí prý dokonce i dialektům. Nemusíte čekat, až vaše digitální asistentka dohovoří, a rozhovor můžete přerušit dalším příkazem. Atmosféru přirozeného dialogu dokresluje jen mírné ztlumení rádia během hovoru. Používáte-li navíc chytré domácí asistenty (např. Alexa, Google Home), můžete díky nim doma získávat aktuální informace o vozidle (např. o stavu paliva, stavu baterie nebo aktuální pozici vozidla). Informace můžete nejen získávat, ale také odesílat. Doma vyhledanou adresu takto můžete odeslat přímo do navigačního systému. Martin Straka Martin Straka je ředitelem klientského centra a péče o zákazníky. Se svým týmem poskytuje zákazníkům Srovnátor.cz špičkový servis a dohlíží na to, aby naše procesy byly efektivní a zákazníci byli spokojení nejen při sjednání nového produktu, ale i kdykoliv potřebují s něčím pomoci. Jeho články informují nejen o nejnovějších trendech a aktuálních tématech, ale přináší i praktické a zajímavé tipy z různých oblastí běžného života. jízdní asistentjízdní vlastnostinavigace