Jak opravit píchlou pneumatiku bez rezervy11.06.2018 Vozit v autě rezervní kolo, které zabírá místo a přidává vozidlu na váze, dnes už není nutností. Pokud chcete ušetřit místo v kufru nebo se obáváte fyzicky náročnější výměny celého kola, můžete s sebou v autě vozit speciální sadu na opravu pneumatik. Díky ní dokážete menší díru v pneumatice rychle a jednoduše zalepit. O něco náročnější je oprava pneumatiky pomocí opravného knotu. Jde to i bez rezervy Dříve neexistovala jiná možnost než vyměnit píchlou pneumatiku za náhradní kolo, které bylo součástí základní výbavy každého auta. Rezervní kolo dokázalo vyřešit jakýkoli defekt. Hmotnost a velikost rezervy jsou ovšem důvody k tomu, proč se od tohoto řešení začalo postupně upouštět. Rezervní kola dnes stále častěji nahrazují jiné metody, především speciální sady na opravy pneumatik. Postačit může i kompresor Pokud je díra v pneumatice skutečně malá, můžete zkusit pneumatiku dohustit pomocí vzduchového kompresoru, aniž byste ji museli jakkoli opravovat. Poté, co pneumatiku dohustíte na předepsaný tlak, je nutné se před jízdou přesvědčit, zda vzduch z pneumatiky rychle neuchází. V takovém případě můžete opatrně nižší rychlostí ujet kratší vzdálenost. Jedná se o nejjednodušší řešení menšího defektu. Spočítejte si rychle povinné ručení Značka vozidla, které chcete pojistit: ALFA ROMEOAUDIBMWCHEVROLETCHRYSLERCITROËNDACIADAEWOOFIATFORDHONDAHYUNDAIJEEPKIALANCIALAND ROVERMAZDAMERCEDES-BENZMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOTRENAULTROVERSEATŠKODASSANGYONGSUBARUSUZUKITOYOTATRABANTVOLKSWAGENVOLVO Přibližný objem motoru vozidla: PSČ: Kolik je Vám let: Pro získání nabídek je třeba zadat tel. číslo: +420+421 Povinné ručení můžete mít již od: - Zobrazit 10 nabídek Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů Nabídky povinného ručení ČPP od 0 Kč MÁM ZÁJEM GČP od 0 Kč MÁM ZÁJEM Allianz od 0 Kč MÁM ZÁJEM Kooperativa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Direct od 0 Kč MÁM ZÁJEM AXA od 0 Kč MÁM ZÁJEM Slavia od 0 Kč MÁM ZÁJEM ČSOB od 0 Kč MÁM ZÁJEM Uniqa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Pillow od 0 Kč MÁM ZÁJEM Děkujeme za Váš zájem. Budeme Vás co nejdříve kontaktovat. Než vám zavoláme, prohlédněte si nabídky cestovního pojištění. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Lepící sada na opravu pneumatik Zřejmě nejpoužívanější metodou, jak si bez rezervy poradit s píchlou pneumatikou, je použití speciální lepící sady na opravu pneumatik. Pomocí této sady pneumatiku provizorně opravíte s čistýma rukama a bez použití fyzické síly. Kolo totiž nemusíte z auta sundávat. Většinou se jedná o sadu, jejíž součástí je lahvička s těsnící hmotou a malý kompresor. Každá sada samozřejmě obsahuje návod, pro představu však uvádíme obvyklý postup zalepení pneumatiky: Odstraňte čepičku z ventilu kola a následně vyšroubujte i střed ventilu. Víčko lahve proražte a na lahev našroubujte propojovací trubičku. Druhý konec trubičky nasaďte na ventil kola. Veškerý obsah lahve vytlačte do pneumatiky. Sundejte trubičku z ventilu a střed ventilu našroubujte zpět. Nyní můžete pneumatiku dohustit a nasadit čepičku na ventil. Toto řešení defektu je rychlé a jednoduché, ale má svá specifika. Pokud se rozhodnete použít lepící sadu na opravu pneumatiky, mějte na paměti, že: smíte opravovat pouze menší defekty (přibližně do průměru 6 mm), s takto opravenou pneumatikou můžete ujet pouze krátkou vzdálenost, musíte omezit rychlost, kterou budete pokračovat v jízdě, jedná se pouze o dočasné řešení. Oprava pneumatiky pomocí knotu Nejúčinnějším řešením defektu je použití opravné sady s knotem. Jedná se zároveň o nejsložitější postup, který vyžaduje větší zručnost a více času. Kolo je nutné v tomto případě z vozidla odmontovat, proto je nutné pro opravu pneumatiky zvolit bezpečné místo. Opravná sada zpravidla obsahuje těsnící hmotu (knot), speciální držák na knot a nástroj na zvětšení díry (průtažník). Pro ulehčení práce může být součástí sady i vulkanizační (zvlhčující) roztok. Při použití takové opravné sady na opravu pneumatik se postupuje následovně: Kolo s píchlou pneumatikou odmontujte z vozidla. Zjistěte, odkud vzduch uniká, a odstraňte předmět, který defekt způsobil. Do díry v pneumatice vsuňte průtažník a pohybuje s ním nahoru a dolů, abyste otvor pročistili. Připravte si držák s těsnící hmotou (knotem). Knot můžete zvlhčit vulkanizačním roztokem. Průtažník vyndejte a místo něj do díry vtlačte držák s těsnící hmotou. Konce knotu musí zůstat venku. Držák vyndejte a přečnívající části knotu seřízněte. Nakonec dofoukněte pneumatiku na správný tlak. Martin Straka Martin Straka je ředitelem klientského centra a péče o zákazníky. Se svým týmem poskytuje zákazníkům Srovnátor.cz špičkový servis a dohlíží na to, aby naše procesy byly efektivní a zákazníci byli spokojení nejen při sjednání nového produktu, ale i kdykoliv potřebují s něčím pomoci. Jeho články informují nejen o nejnovějších trendech a aktuálních tématech, ale přináší i praktické a zajímavé tipy z různých oblastí běžného života. defektoprava vozidlapneumatikyvýbava