Jak se správně usadit za volantem?11.06.2019 Řada řidičů tráví za volantem poměrně dost času. A nejde jen o řidiče profesionální. Stačí každodenní dojíždění za prací, ke kterému se přidají cesty na nákup a víkendové cesty na chatu, na výlety nebo za příbuznými. Pro hodiny strávené za volantem se mnozí řidiči snaží najít pohodlnou polohu. Zapadají do sedadel, vybočují z nich, opírají si lokty a jinak se vychylují ze správné polohy, která je klíčová hned ze dvou zásadních důvodů. Pevné zdraví a vozidlo pod kontrolou Prvním důvodem, proč byste měli dodržovat správnou polohu za volantem, je vaše zdraví. Je zřejmé, že jakkoli zkroucený posed může vést ke zdravotním problémům se zády. Samotnou bolest zad může doprovázet únava, napětí, bolesti hlavy nebo bolest v nohou a ramenech. Druhým argumentem pro správné sezení je bezpečnost. Zaujmete-li za volantem vhodnou polohu, zlepší se vaše soustředěnost a zrychlí reakce na nenadálé situace. Tím bude snadnější předejít zbytečným dopravním nehodám. Pokud přesto k nehodě dojde, správný posed zajistí, že airbag i bezpečnostní pás spolehlivě zafungují a vy předejdete zbytečným zraněním. Správná poloha řidiče Při hledání vhodné polohy je třeba zohlednit tělesné proporce řidiče, model auta a držet se následujících pravidel: Sklon sedadla Sedačka má poskytnout pevnou oporu vašim zádům, proto by opěradlo mělo být nastaveno do téměř svislé polohy. Pokud je sedadlo příliš sklopené, řidič se místo pohodlného opření drží volantu a ztrácí správný kontakt nejen se sedačkou, ale také s pedály a dalšími ovládacími prvky vozidla. To samé se týká i zpětných zrcátek, která se při takovém posedu mohou dostat mimo zorné pole řidiče. Výškové nastavení sedadla Pro výškové nastavení sedadla platí pravidlo, že mezi stropem a vaší hlavou by měla zůstat mezera velká alespoň na výšku pěsti. Je to z toho důvodu, aby řidič při překlopení vozidla “nestál” na hlavě. Spočítejte si rychle povinné ručení Značka vozidla, které chcete pojistit: ALFA ROMEOAUDIBMWCHEVROLETCHRYSLERCITROËNDACIADAEWOOFIATFORDHONDAHYUNDAIJEEPKIALANCIALAND ROVERMAZDAMERCEDES-BENZMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOTRENAULTROVERSEATŠKODASSANGYONGSUBARUSUZUKITOYOTATRABANTVOLKSWAGENVOLVO Přibližný objem motoru vozidla: PSČ: Kolik je Vám let: Pro získání nabídek je třeba zadat tel. číslo: +420+421 Povinné ručení můžete mít již od: - Zobrazit 10 nabídek Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů Nabídky povinného ručení ČPP od 0 Kč MÁM ZÁJEM GČP od 0 Kč MÁM ZÁJEM Allianz od 0 Kč MÁM ZÁJEM Kooperativa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Direct od 0 Kč MÁM ZÁJEM AXA od 0 Kč MÁM ZÁJEM Slavia od 0 Kč MÁM ZÁJEM ČSOB od 0 Kč MÁM ZÁJEM Uniqa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Pillow od 0 Kč MÁM ZÁJEM Děkujeme za Váš zájem. Budeme Vás co nejdříve kontaktovat. Než vám zavoláme, prohlédněte si nabídky cestovního pojištění. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Opěrka hlavy Hlavovou opěrku si nastavte tak, aby byla co nejblíže k hlavě a aby její horní hrana nebyla níže než temeno hlavy. Pokud by byla opěrka umístěna příliš nízko, hrozilo by při případné nehodě zalomení páteře o horní hranu opěrky. Vzdálenost od pedálů a volantu Sedadlo si přisuňte na takovou vzdálenost, abyste i při plném sešlápnutí spojky (resp. brzdy v případě automatu) zůstala vaše noha stále mírně pokrčená. Využijte i možnosti nastavení volantu a umístěte ho do takové polohy, aby byl od horní části vašeho těla vzdálen alespoň 25 cm. Ruce by měly i při točení volantem zůstat stále lehce pokrčené. Po volantu ani pedálech byste se v žádném případě neměli natahovat, tedy zvedat ze sedadla. S nataženými končetinami si při čelním nárazu můžete přivodit velmi komplikované zlomeniny. Ani příliš malá vzdálenost, která nedává prostor pro dostatečně rychlý manévr volantem, však není žádoucí. Nezapomeňte také používat opěrku nohy vlevo vedle spojky. Pomůže vám zapřít se do sedačky (např. při brzdění, v zatáčkách) a lépe ucítíte, co se s autem děje. Držení volantu A jaká je ideální poloha rukou na volantu? Jedná se o rovnovážnou polohu, která napodobuje ručičky hodin v poloze “tři čtvrtě na tři”. Právě v této poloze je možné projet většinu zatáček bez přehmatávání. Poloha “tři čtvrtě na tři” je také nejbezpečnější z hlediska rozbalení airbagu. Martin Straka Martin Straka je ředitelem klientského centra a péče o zákazníky. Se svým týmem poskytuje zákazníkům Srovnátor.cz špičkový servis a dohlíží na to, aby naše procesy byly efektivní a zákazníci byli spokojení nejen při sjednání nového produktu, ale i kdykoliv potřebují s něčím pomoci. Jeho články informují nejen o nejnovějších trendech a aktuálních tématech, ale přináší i praktické a zajímavé tipy z různých oblastí běžného života. bezpečná jízdabezpečnostbezpečnostní pásyřízení