Zima je v plném proudu a není nic méně příjemného než ráno nasednout do promrzlého vozu a celou cestu do práce drkotat zuby. Protože než začne topení naplno topit, je většina z nás na místě. A teď si představte, že nasedáte do auta, kde je vevnitř pěkně teplíčko, okna jsou odmrazené a motor zahřátý. Takže stačí pouze nasednout a šetrně vyjet. Ano, tento komfort se dá zajistit s nezávislým topením.
Jak funguje nezávislé topení?
Nezávislé topení neboli bufíky fungují na dvou základních principech:
- Teplovodní – bufík je napojen na vodní okruh. Ohřívá ve voze chladící kapalinu tedy i motor. Potom dojde k sepnutí větrání a začne se zahřívat interiér vozu, bez nutnosti nastartováni auta.
- Teplovzdušný – se používá ve valné většině u nákladních aut a karavanů. Dokáže přinést dlouhodobé teplo.
Zdrojem energie nezávislého topení jsou paliva, elektrický akumulátor nebo vodík. Bufík se zapne nastavením časového spínače, je také možné ho ovládat mobilním telefonem nebo přes dálkový ovladač. Ten má u některých nezávislých topení dosah až jeden kilometr.
Topení se do vozů instaluje dodatečně, nebo se může stát jedním z požadavků majitelů nových vozů, těm je bufík instalován už ve výrobní fabrice.
Spočítejte si rychle povinné ručení
Děkujeme za Váš zájem.
Budeme Vás co nejdříve kontaktovat.
Než vám zavoláme, prohlédněte si
nabídky cestovního pojištění.
Výhody nezávislého topení
Hlavní a nepopíratelnou výhodou je teplotní komfort, není nic příjemnějšího než nasednout do vyhřátého auta za mrazivého rána.
Další je úspora času, kterou řidič získá absencí používání škrabky na auto. Skla auta jsou odmlžená a odmrazená. Tím získáváme další bonus, kterým je zvýšení bezpečnosti při řízení.
Pokud je bufíkem zahříván i motor, šetříme i naše auto, protože ho nebudeme muset vystavovat studeným startům. A tím také snižujeme emise, které auto vypouští do vzduchu. Můžeme také hovořit o úspoře pohonných hmot, protože pokud jede auto studené, má vyšší spotřebu.
Další způsoby, jak se zahřát ve vozidle
Podle testů trvá některým autům vytvořit v interiéru příjemné teplo až 35 minut. Musíme brát v potaz, že pokud je venku opravdu mráz a my chceme pokojovou teplotu. Je potřeba získat nějakých 20 až 30 stupňů Celsia.
Jak se tedy zahřát než vůz začne pořádně topit?
Vyhřívané sedačky
Sedačky jsou vyhřívané elektricky. Vyrábí se v několika variantách. Mohou být přímo součástí sedačky pod čalouněním. Nebo ve formě podušek, které mají buď zabudované ovladače, případně mají auto-konektor. Možností je také vyhřívaní sedačky, které je přímo v autopotahu.
Vyhřívání předního a zadního okna
Vás sice tak úplně nezahřeje, ale aspoň částečně ulehčí ranní škrábání oken a tím zůstanou vaše ruce relativně v teple.
Teplý kabát, rukavice a čepice
Své nositele zaručeně nezklamou a poskytnou mu aspoň částečnou ochranu před nepříjemnou zimou, než se auto dostane na příjemnou provozní teplotu. A kdo má po ruce termohrnek s teplou kávou nebo čajem má vyhráno.
Ať už jste šťastlivci s bufíkem nebo mrznete v kabátě. Pamatujte, že nejdůležitější je bezpečnost. Proto si vždy auto dobře očistěte od mrazu, sněhu a nečistot, aby byl váš výhled co nejlepší. Pro šetrné startování v zimě, se doporučuje vůz dostatečně dlouho žhavit, než otočíte klíčem. Používejte kvalitní naftu a nezapomeňte na dolévání nemrznoucí směsi. Před zimou navoskujte kapotu auta, ať ji aspoň částečně ochráníte před solí a rzí.