Odhlučnění auta

14.02.2022

Komfortní cestování autem dnes zahrnuje využití moderních technologií či použití kvalitních materiálů interiéru. Vyšší komfort a pohodlí na cestách lze získat i výrazným snížením hluku, který proniká do interiéru. Nepříjemný hluk, vibrace, šum od kol, vítr na dálnici při vyšších rychlostech, to vše ovlivňuje jízdu a znemožňuje konverzaci se spolujezdcem nebo poslech rádia. Ideálním řešením je odhlučnění celého vozidla pomocí aplikace kvalitních materiálů. Odhlučnit lze však pouze určité oblasti auta. V následujících řádcích Vám představíme, jak odhlučnit nejen celé auto, ale i jeho jednotlivé části.

Odhlučnění auta

Co hlučnost vozidla ovlivňuje?

  • Tloušťka železa,
  • množství akustičních materiálů ve voze,
  • aerodynamika vozu,
  • konstrukce vozidla,
  • podvozek.

Hluk z venkovního prostředí, jako jsou například zvuky dopravy a sirény, do uší řidiče i spolujezdce pronikají prakticky kteroukoliv částí auta – dveřmi, střechou i zavazadlovým prostorem. Hluk, který jde z motoru a od kol při jízdě na dálnici, se zvyšuje například za deště a za jízdy na štěrku či kočičích hlavách. V případě vozů nižší a střední třídy se na materiálu odhlučnění celkem šetří a jejich hlučnost je vyšší než u vozů vyšší třídy. Pokud za jízdy rádi posloucháte hudbu nebo spolujezdce, jízdní komfort řádným odhlučněním zvýšíte. Kvalitní odhlučnění si však žádá kvalitní materiály. Materiály se používají na kritické oblasti auta – podlaha, střecha, motor a zavazadlový prostor. V případě zájmu není problém odhlučnit celé auto. Při kompletním odhlučnění se váha vozidla zvýší o 50 kilogramů.

Termoakustická izolace

Kvalitním materiálem k dokonalému tichu

Technici, kteří odhlučnění provádí, používají metodu třívrstvého odhlučnění. Jedná se o aplikaci tří druhů materiálů – protihlukový, akustický a antivibrační. Každá vrstva má již podle názvu jiný účel a liší se i umístěním a způsobem aplikace. Jejich kombinace výrazně snižuje hladinu hluku o jednu třetinu. Kompletní odhlučnění trvá technikům 2 dny a vztahuje se na něj standardní záruka. Již zmíněný hluk od kol je nejvýznamnější součástí hluku při jízdě. Při částečném odhlučnění by proto nemělo chybět odhlučnění podběhů všech kol a karoserie. Odhlučnění dveří je správný krok k posunutí vozu o třídu výš – dveře působí bytelněji a vytváří lepší platformy pro reproduktory usazené ve dveřních ozvučnicích. Kvalitně provedené odhlučnění může snížit hluk v kabině až o 3-5 dB, reálně to znamená jasně rozeznatelné snížení hluku až o desítky procent.

Odhlučnění kapoty

Odhlučnění samotné kapoty

Motor je jedním z častých zdrojů hluku a vibrací. Kapota má poměrně velkou plochu a je vyrobena z tenkého materiálu, který hluk nijak nesnižuje a jeho cesta do interiéru je tak velmi jednoduchá. Kromě kapoty se doporučuje odhlučnit i prostor pod nohama. Z kapoty se odstraní kryt a originální iozace, která se nahradí v první vrstvě antivibračním materiálem. Následuje protihlukový materiál. Při použití termoakustické izolace si kromě snížení hluku pomůžete i v zimních měsících, neboť udržuje teplotu motoru. Odměnou je jízda bez rušivého zvuku a vibrací od motoru.

Nejčastěji kladené otázky – FAQ

Například samotná kapota vychází na 1 800 Kč, jeden pár dveří na 4 500 Kč a kompletní odhlučnění vychází na 25 000 Kč.

Na trhu lze sehnat sortiment antivibračních, protihlukových, tepelně izolačních i akustických materiálů pro odhlučnění všech typů aut.
Autor Martin Straka

Martin Straka

Martin Straka je ředitelem klientského centra a péče o zákazníky. Se svým týmem poskytuje zákazníkům Srovnátor.cz špičkový servis a dohlíží na to, aby naše procesy byly efektivní a zákazníci byli spokojení nejen při sjednání nového produktu, ale i kdykoliv potřebují s něčím pomoci.

Jeho články informují nejen o nejnovějších trendech a aktuálních tématech, ale přináší i praktické a zajímavé tipy z různých oblastí běžného života.

Hledat na webu Srovnátor.cz