Přední nebo zadní náhon, jaký je rozdíl v jejich chování, a který si vybrat09.11.2017 Otázka, zda je lepší přední nebo zadní náhon, vyvolává u motoristů mnoho emocí. Není na ni správná ani špatná odpověď. Převážná část řidičů preferuje jeden z těchto modelů dle vlastní zkušenosti, či podle obecně známých kritik, jenž se společností tradují. Je to podobné jako benzínový nebo dieselový motor. No, každé má něco. V tomto článku se podíváme na hlavní výhody a nevýhody obou náhonů. Historie První auta byla vyráběna se zadním náhonem. Motor se do automobilů montoval dopředu a poháněl zadní nápravu. Tento klasický model dlouho dominoval. Později ve spojitosti s velkou sériovou výrobou se začal motor umisťovat do přední části vozu a společně s ním i přední náhon. Tento koncept je konstrukčně jednodušší, protože není potřeba, aby středem auta procházela hřídel a vzadu již není diferenciál. To také vede k menším výrobním nákladům. Zadní náhon najdeme v dnešní době hlavně u hmotnostně vyšší třídy automobilů (nad 3,5 tuny) a některých modelů vozů značek BMW, Mercedes a dalších. Rozdíl mezi oběma náhony není příliš patrný při běžné defenzivní jízdě za ideálních podmínek. Chování jednotlivých náhonů se projevuje hlavně v zimních měsících, deštivých dnech a při ostřejší jízdě. Hlavní výhody předního náhonu dobrá čitelnost při řízení, nepřekvapuje na měnícím se povrchu a náledí, v zatáčkách vede lépe auto ve stopě, menší hlučnost v kabině vozu, větší prostor v interiéru a v kufru automobilu, nižší pořizovací náklady. Nevýhody předního náhonu vyšší nároky na přední nápravu. Ta má mnoho komponentů (poloosy, klouby…), které podléhají rychlému opotřebení a je proto nutná častější údržba. V zimě při jízdě do zasněženého kopce, se odlehčuje přední náprava a zatěžuje zadní, proto může vůz ztrácet trakční schopnosti. V takovém případě začínají kola prokluzovat. Plusy zadního náhonu umožňuje relativně rychlý rozjezd, přenesení vysokého výkonu na hnací nápravu, pokud je motor vepředu a pohání zadní nápravu jde o ideální rozložení hmotnosti vozu, výhody říditelnosti “předokolek”, stírá pomocí asistenčním systémům jako ESP, ASR,ABS, která pomáhají eliminovat rizika přetáčení vozu, zábava – pro sportovně založené řidiče, kteří si rádi užívají přetáčivost auta je tu možnost driftu, tedy řízeného smyku. Mínusy zadního náhonu v dešti je nestabilní, rychleji jde do smyku, protože síly působící na zadní kola mohou vést k přetočení vozu, díky vyšší konstrukční hmotnosti má auto i větší spotřebu, mění svůj charakter v nejvíce nevhodných situacích, vyšší pořizovací náklady, má zmenšený prostor v kabině vozu díky středovému tunelu. Obě verze mají své nesporné výhody. Mohlo by se zdát, že nejideálnější je jejich kombinace. Tím přicházíme k modelu 4*4, tedy pohon všech čtyř kol. Takzvané čtyřkolky se ovšem moc nehodí do města. Často si je pořizují řidiči, kteří se pohybují na nezpevněných komunikacích, nebo jezdí v zimě do hůře přístupných míst. Jinými slovy, tam kde zadní i přední náhon stojí, čtyřkolka jede. Spočítejte si rychle povinné ručení Značka vozidla, které chcete pojistit: ALFA ROMEOAUDIBMWCHEVROLETCHRYSLERCITROËNDACIADAEWOOFIATFORDHONDAHYUNDAIJEEPKIALANCIALAND ROVERMAZDAMERCEDES-BENZMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOTRENAULTROVERSEATŠKODASSANGYONGSUBARUSUZUKITOYOTATRABANTVOLKSWAGENVOLVO Přibližný objem motoru vozidla: PSČ: Kolik je Vám let: Pro získání nabídek je třeba zadat tel. číslo: +420+421 Povinné ručení můžete mít již od: - Zobrazit 10 nabídek Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů Nabídky povinného ručení ČPP od 0 Kč MÁM ZÁJEM GČP od 0 Kč MÁM ZÁJEM Allianz od 0 Kč MÁM ZÁJEM Kooperativa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Direct od 0 Kč MÁM ZÁJEM AXA od 0 Kč MÁM ZÁJEM Slavia od 0 Kč MÁM ZÁJEM ČSOB od 0 Kč MÁM ZÁJEM Uniqa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Pillow od 0 Kč MÁM ZÁJEM Děkujeme za Váš zájem. Budeme Vás co nejdříve kontaktovat. Než vám zavoláme, prohlédněte si nabídky cestovního pojištění. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Při používání kvalitních a správných pneumatik jsou rizika vzniku nehod u “předokolek” i “zadokolek” na stejné úrovni. Skutečně jde hlavně o jejich řidiče, o to co uznávají, čemu dají přednost. Přední náhon je u většiny rodinných vozů. Bez zjevných potíží se v něm hezky povozí všichni členové rodiny. Ti co si chtějí zařádit a mají rádi citlivější auta zvolí zadní náhon. Pokud máte ve výběru náhonů jasno, nezapomeňte na opatrnou a bezpečnou jízdu. A pro všechny případy mějte uzavřené dobré havarijní pojištění. Martin Daneš Jsem Martin Daneš, obchodní a komerční ředitel Srovnátor.cz. Naším úkolem je Vám vždy najít to nejvhodnější pojištění, které se Vám budeme snažit ušít na míru. A díky komplexní produktové nabídce od všech relevantních pojišťoven Vám to můžeme i zaručit. Když budete mít jakýkoli produktový dotaz, neváhejte se na nás obrátit na info@srovnator.cz jízdní vlastnostinevýhodyvýhody