Srovnátor.cz

Přední nebo zadní náhon, jaký je rozdíl v jejich chování, a který si vybrat

Přední nebo zadní náhon, jaký je rozdíl v jejich chování, a který si vybra

Otázka, zda je lepší přední nebo zadní náhon, vyvolává u motoristů mnoho emocí. Není na ni správná ani špatná odpověď. Převážná část řidičů preferuje jeden z těchto modelů dle vlastní zkušenosti, či podle obecně známých kritik, jenž se společností tradují. Je to podobné jako benzínový nebo dieselový motor. No, každé má něco. V tomto článku se podíváme na hlavní výhody a nevýhody obou náhonů.

Přední nebo zadní náhon, jaký je rozdíl v jejich chování, a který si vybrat

Historie

První auta byla vyráběna se zadním náhonem. Motor se do automobilů montoval dopředu a poháněl zadní nápravu. Tento klasický model dlouho dominoval. Později ve spojitosti s velkou sériovou výrobou se začal motor umisťovat do přední části vozu a společně s ním i přední náhon. Tento koncept je konstrukčně jednodušší, protože není potřeba, aby středem auta procházela hřídel a vzadu již není diferenciál. To také vede k menším výrobním nákladům. Zadní náhon najdeme v dnešní době hlavně u hmotnostně vyšší třídy automobilů (nad 3,5 tuny) a některých modelů vozů značek BMW, Mercedes a dalších.

Rozdíl mezi oběma náhony není příliš patrný při běžné defenzivní jízdě za ideálních podmínek. Chování jednotlivých náhonů se projevuje hlavně v zimních měsících, deštivých dnech a při ostřejší jízdě.

Hlavní výhody předního náhonu

Nevýhody předního náhonu

Plusy zadního náhonu

Mínusy zadního náhonu

Obě verze mají své nesporné výhody. Mohlo by se zdát, že nejideálnější je jejich kombinace. Tím přicházíme k modelu 4*4, tedy pohon všech čtyř kol. Takzvané čtyřkolky se ovšem moc nehodí do města. Často si je pořizují řidiči, kteří se pohybují na nezpevněných komunikacích, nebo jezdí v zimě do hůře přístupných míst. Jinými slovy, tam kde zadní i přední náhon stojí, čtyřkolka jede.

Spočítejte si rychle povinné ručení


Povinné ručení můžete
mít již od:

-

Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů

Děkujeme za Váš zájem.

Budeme Vás co nejdříve kontaktovat.

Než vám zavoláme, prohlédněte si
nabídky cestovního pojištění.

Při používání kvalitních a správných pneumatik jsou rizika vzniku nehod u “předokolek” i “zadokolek” na stejné úrovni. Skutečně jde hlavně o jejich řidiče, o to co uznávají, čemu dají přednost. Přední náhon je u většiny rodinných vozů. Bez zjevných potíží se v něm hezky povozí všichni členové rodiny. Ti co si chtějí zařádit a mají rádi citlivější auta zvolí zadní náhon.

Pokud máte ve výběru náhonů jasno, nezapomeňte na opatrnou a bezpečnou jízdu. A pro všechny případy mějte uzavřené dobré havarijní pojištění.

Kalkulačka povinného ručení

PSČ musí být ve formátu 12345

Exit mobile version