Letní vs. zimní pneumatiky. Bezpečný kontakt s vozovkou je důležitý08.11.2015 Řada motoristů přezouvání neřeší a jezdí po celý rok na jedněch pneumatikách. Důvody jsou různé. Někdy chtějí ušetřit náklady za přezouvání. Jindy nejde ani tak o peníze jako spíše o lenost. Rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou je opravdu velký. A pokud chcete, aby Vaše jízda byla bezpečná, přezouvejte. Správné obutí vozidla je důležité. | Foto: Fotolia.com Povinnost zimních pneumatik platí od 1. 11., a to za předpokladu, že je na vozovce souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy, případně, kdy je možné dle počasí předpokládat, že tato situace v době provozu vozidla na komunikacích nastane. Na husté sněžení to venku zatím nevypadá. Ale dopravní nehoda může být hned na světě, pokud budete na letních gumách hazardovat moc dlouho. Spočítejte si rychle povinné ručení Značka vozidla, které chcete pojistit: ALFA ROMEOAUDIBMWCHEVROLETCHRYSLERCITROËNDACIADAEWOOFIATFORDHONDAHYUNDAIJEEPKIALANCIALAND ROVERMAZDAMERCEDES-BENZMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOTRENAULTROVERSEATŠKODASSANGYONGSUBARUSUZUKITOYOTATRABANTVOLKSWAGENVOLVO Přibližný objem motoru vozidla: PSČ: Kolik je Vám let: Pro získání nabídek je třeba zadat tel. číslo: +420+421 Povinné ručení můžete mít již od: - Zobrazit 10 nabídek Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů Nabídky povinného ručení ČPP od 0 Kč MÁM ZÁJEM GČP od 0 Kč MÁM ZÁJEM Allianz od 0 Kč MÁM ZÁJEM Kooperativa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Direct od 0 Kč MÁM ZÁJEM AXA od 0 Kč MÁM ZÁJEM Slavia od 0 Kč MÁM ZÁJEM ČSOB od 0 Kč MÁM ZÁJEM Uniqa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Pillow od 0 Kč MÁM ZÁJEM Děkujeme za Váš zájem. Budeme Vás co nejdříve kontaktovat. Než vám zavoláme, prohlédněte si nabídky cestovního pojištění. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Rozdíly mezi letní a zimní pneumatikou Dezén pneumatikDezén pneumatik. Co je to? Laicky řečeno vzorek pneumatik. Dezén slouží převážně k odvodu vody z podpneumatik. Pokud se voda z podkola nedostane, způsobuje to, že je vozidlo neovladatelné. V reálu by to vypadalo tak, jako byste jeli na ledu. Dezén u zimních pneumatik musí být navržen tak, aby lépe odváděl vodu a dosáhl lepší přilnavosti k vozovce, než je tomu u letních. Věděli jste, že minimální hloubka dezénu je stanovena zákonem. U letních pneumatik je stanovena na 1,6 mm a u zimních na 4,0 mm. Pokud tyto parametry Vaše pneumatiky nesplňují, říkáte si o pokutu. Materiál pneumatikLetní pneumatiky se vyrábí ze směsi, která je optimální pro teploty 7 až 45 stupňů. Oproti tomu zimní pneumatiky jsou ze směsi pro teploty nižší 7 stupňů. Směs letních pneumatik při teplotě nižší než 7 stupňů tvrdne a dochází tak ke zhoršené přilnavosti mezi pneumatikou a vozovkou. Zimní pneumatiky na rozpáleném asfaltu také nejsou vhodné. Při vysokých teplotách se chovají nevyzpytatelně. Jízdní vlastnosti a opotřebeníZimní pneumatiky mají na sněhu a mokré vozovce při nižších teplotách lepší přilnavost a kratší brzdnou dráhu než letní. Na rozpálené vozovce se naopak u zimních pneumatik brzdná dráha prodlužuje. Navíc se zimní pneumatika při vysokých teplotách opotřebovává více než letní. Martin Straka Martin Straka je ředitelem klientského centra a péče o zákazníky. Se svým týmem poskytuje zákazníkům Srovnátor.cz špičkový servis a dohlíží na to, aby naše procesy byly efektivní a zákazníci byli spokojení nejen při sjednání nového produktu, ale i kdykoliv potřebují s něčím pomoci. Jeho články informují nejen o nejnovějších trendech a aktuálních tématech, ale přináší i praktické a zajímavé tipy z různých oblastí běžného života. bezpečná jízdadopravní nehodajízdní vlastnostiletní pneumatikynámrazapneumatikyzimní pneumatiky