Tipy, jak na prodej ojetého auta

15.03.2019

Jaro se nenápadně blíží a spolu s jeho nástupem začíná sezóna i prodejcům aut. Přestože se na koupi ojetiny v zimě dají ušetřit tisíce, nechávají mnozí z nás nákup vozu až na jaro. Odpadá tak starost s výměnou pneumatik a navíc existuje reálnější šance, že při testovací jízdě odhalíme nefunkčnost klimatizace nebo dokonce chladiče motoru. Ceny ojetých aut v minulém roce rostly podle analýzy společnosti Cebia rychleji než ceny nových vozů. Čtyřleté automobily se zdražily o 9,14 %, zatímco nové vozy jen o 3,5 %. Dalo by se tedy s nadsázkou tvrdit, že pro prodej ojetého vozu je teď nejlepší období.

Podle statistik a výroční zprávy společnosti Cebia se oproti předchozímu roku vloni zvýšil prodej ojetých aut o 2 % na 765 tisíc. 177 tisíc vozů bylo dovezeno ze zahraničí.

Tipy, jak na prodej ojetého auta

Prodej ojetého vozu přes autobazar

Nejjednodušší způsob, jak prodat automobil je odvézt ho do autobazaru a ten se již o vše podstatné postará.

Výhody

+ Stanovení ceny vozu a částky, kterou za něj obdržíte
+ Úspora času při podávání inzerátu, získávání odhadu na cenu vozu, komunikaci s potenciálními zájemci a zkušebních jízdách
+ Prodejce vůz kompletně připraví k prodeji (důkladný úklid a čištění motoru i podvozku)
+ Autobazar přebírá záruky za prodaný vůz
+ Jednodušší administrativa při přepisu vozu z původního na nového majitele
+ Autobazar nabízí zákazníkům i možnosti financování při případné koupi vozu

Nevýhody

Finanční částka, kterou obdržíte za prodaný vůz, bude ochuzená o provizi, kterou si autobazar stanoví (marže autobazarů se pohybuje cca mezi 10 – 30 % z prodejní ceny vozu, někde i víc)

Prodej ojetého vozu na vlastní pěst

Pokud máte dostatek trpělivosti a obchodního ducha, nic Vám nebrání se do prodeje vozu pustit na vlastní pěst. Možná Vám prodej vozu zabere víc času, než jste původně plánovali, ale na druhou stranu nikomu neplatíte za zprostředkování obchodu. Výhody a nevýhody jsou opačné ve srovnání s prodejem přes autobazar, ale jednotlivé položky mají pro každého z nás jinou váhu, je tedy nutné popřemýšlet, zda je pro nás priorita času nebo peněz, i když čas jsou vlastně peníze…

Spočítejte si rychle povinné ručení


Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů

Příprava vozu před prodejem na vlastní pěst

Auto plné odpadků, přilepených žvýkaček, cigaretových nedopalků a pofiderních skvrn jistě kupce nepřesvědčí o výši ceny vozidla. Čistý vůz je známkou toho, že se o něj majitel dobře stará, je to tedy základ a jestliže se snažíte prodat nějakého umouněnce, nebude snadné podnítit potenciálního kupce k lásce na první pohled. Čištění interiéru můžete přenechat specializovaným firmám, které jsou na to patřičně vybaveny. Cena se pohybuje kolem 1500 – 3000 Kč. Do zevrubného čištění se po nákupu nezbytné autokosmetiky můžete pustit i sami.

Estetická část

  • čištění interiéru: stropu, čalounění, plastových částí
  • čištění motoru (alespoň nahrubo)
  • umytí v myčce je dobrý základ, ale kartáče se nedostanou všude – rámy dveří a zavazadlového prostoru je třeba umýt dodatečně ručně
  • umytí kol
  • vysátí podlah a zavazadlového prostoru, mytí koberečků
  • někdy je potřeba obnovit starý lak leštěnkou

Technická část

  • shromáždit veškeré dokumenty spojené s vozem: fakturu o koupi vozu, účty za opravy, zprávy z technické kontroly, servisní knížku apod.
  • opravit vše, co má vliv na funkci motoru, vyměnit brzdové destičky, pokud je to potřeba
  • připravit kupní smlouvu a plnou moc k přepisu vozidla

Po prodeji vozu nezapomeňte odhlásit pojištění (povinné ručení). Podle průzkumu agentury Stem/Mark si 15,9 % Čechů dokáže představit výběr automobilu v e-shopu bez osobního setkání. Většina lidí stále preferuje nákup ojetých vozidel s testovací jízdou a 39 % z nich přímo u autorizovaného prodejce. 18 % lidí by si k nákupu ojetiny vybralo autobazar.

Autor Martin Straka

Martin Straka

Martin Straka je ředitelem klientského centra a péče o zákazníky. Se svým týmem poskytuje zákazníkům Srovnátor.cz špičkový servis a dohlíží na to, aby naše procesy byly efektivní a zákazníci byli spokojení nejen při sjednání nového produktu, ale i kdykoliv potřebují s něčím pomoci.

Jeho články informují nejen o nejnovějších trendech a aktuálních tématech, ale přináší i praktické a zajímavé tipy z různých oblastí běžného života.

Hledat na webu Srovnátor.cz