Srovnátor.cz

Na jaké přírodní nástrahy na silnicích se v zimě připravit

Většina z řidičů má již na zimu přezuto, jak je to ale se zimní výbavou? A co všechno je potřeba vozit s sebou? Na takovou otázku neexistuje univerzální odpověď. Jedni jezdí v provozu, kde se se sněhem setkají za celou zimu velice sporadicky a jiní se se sněhovými závějemi potýkají dennodenně. Stáří vozidla a jeho stupeň výbavy je jedním z dalších důležitých kritérií při výběru zimní výbavy. Škrabka a smetáček je základ, v horských oblastech je vhodné připojit i lopatu a sněhové řetězy. Štěstí přeje připraveným, na co se tedy při přípravě vozu na zimní provoz zaměřit, abychom eliminovali vliv nepříjemného překvapení při náhlé změně počasí?

Na jaké přírodní nástrahy na silnicích se v zimě připravit

Spočítejte si rychle povinné ručení


Povinné ručení můžete
mít již od:

-

Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů

Děkujeme za Váš zájem.

Budeme Vás co nejdříve kontaktovat.

Než vám zavoláme, prohlédněte si
nabídky cestovního pojištění.

S jakými přírodními jevy se na silnici v zimě můžete setkat?

Spolu se změnou počasí přichází nejen výměna výbavy, ale i změna způsobu jízdy. Někteří řidiči se v zimě jezdit bojí, proto raději vymění volant za městskou hromadnou dopravu. Časté mlhy, snížená viditelnost a odlišné jízdní vlastnosti jsou pro některé řidiče nepřekonatelnou překážkou.

Šero

Zimní období je charakteristické nízkým podílem denního světla, většinou tak jezdíme za šera nebo za tmy. Vidíme tak bezprostředně jen to, co je osvětleno reflektory vozu nebo venkovním osvětlením, což mnohdy nestačí k dostatečně rychlé reakci.

Déšť

Ještě než teploty spadnou pod bod mrazu nebo naopak při odtávání sněhové pokrývky, může být na vozovce voda, která při nedostatečném odvodu pneumatikou zapříčiní ztrátu přilnavosti vozidla k povrchu komunikace. Při aquaplanningu ztrácí řidič kontrolu nad svým vozem.

Mlha a sníh

Novější automobily dokáží rozpoznat intenzitu světla a samy přepnout z denního svícení na potkávací světla, ty ale za mlhy, sněžení nebo hustého deště podle zákona č. 361/2000 Sb. v § 32 nestačí. I přesto, že se mlhovky nepoužívají často, je nezbytné, aby řidič věděl, jak je zapnout v případě potřeby.

Černý led

Černý led vzniká při kontaktu vlhkosti ze vzduchu se studenou vozovkou nebo v případě, kdy dojde k prudkému poklesu teploty (např. rozdílem mezi denní a noční teplotou) a vlhká, respektive mokrá vozovka, zmrzne. Mezi nejnebezpečnější úseky patří nadjezdy, mosty a místa, kam se nedostane slunce (např. lesní úseky komunikací). Zrádnost černého ledu spočívá v tom, že je těžko rozpoznatelný od “obyčejné” vlhkosti, řidič tak může mít dojem, že je vozovka mokrá a přitom je pokrytá ledem. Jak (ne)reagovat?

Kalkulačka povinného ručení

PSČ musí být ve formátu 12345

Exit mobile version