Sankce za špatné parkování u obchodních center14.12.2017 S blížícími se vánočními svátky se parkoviště u obchodních center plní více než obvykle. Řidiči krouží po jednotlivých podlažích parkovacího domu ve snaze najít vytoužené volné parkovací místo co nejblíže u vchodu do obchodního centra. Jaké zklamání, když je volně vypadající místo ve skutečnosti obsazeno menším autem, které nebylo za sousedním kombíkem vidět. Hledání pokračuje. Jediné místo se však uvolnilo v zóně vyhrazené rodinám s dětmi. Co řidič riskuje zaparkováním auta na takto vyhrazeném parkovacím místě? Obchodní centra na svých parkovištích vyhrazují několik parkovacích míst určitým typům zákazníků – nejčastěji invalidům a rodinám s dětmi. Cílem je zajištění co největšího pohodlí pro tyto skupiny zákazníků. Invalidé uvítají místa v blízkosti vchodu kvůli své snížené pohyblivosti. Rodinám s dětmi usnadní život větší šířka parkovacího místa, která umožní pohodlnější usazení dítěte do auta než parkovací místo běžného rozměru. Ostatní řidiči těchto parkovacích míst často zneužívají, aby ušetřili pár kroků a několik vteřin svého času. Sankce za neoprávněné parkování na takových místech jim však většinou nehrozí. Hlavní důvody jsou dva: Na soukromém parkovišti pravidla neplatí Parkoviště u obchodních center jsou zpravidla soukromými pozemky a leží mimo pozemní komunikace – v podzemí, za závorou apod. Neplatí na nich tedy pravidla silničního provozu, ale pravidla provozovatele parkoviště (provozní řád parkoviště). Stejně tak zde nezasahuje policie, ale na dodržování pravidel by měl dohlížet právě provozovatel parkoviště. Pokud na svém parkovišti provozovatel vyhrazená místa vyznačuje, měl by dostupnými prostředky ohlídat, zda na nich skutečně parkují rodiče s dětmi nebo vozíčkáři. Jedině tak mají vyhrazená parkovací místa smysl. Policie nemůže bezohledné řidiče za nesprávné parkování na soukromém pozemku pokutovat. Spočítejte si rychle povinné ručení Značka vozidla, které chcete pojistit: ALFA ROMEOAUDIBMWCHEVROLETCHRYSLERCITROËNDACIADAEWOOFIATFORDHONDAHYUNDAIJEEPKIALANCIALAND ROVERMAZDAMERCEDES-BENZMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOTRENAULTROVERSEATŠKODASSANGYONGSUBARUSUZUKITOYOTATRABANTVOLKSWAGENVOLVO Přibližný objem motoru vozidla: PSČ: Kolik je Vám let: Pro získání nabídek je třeba zadat tel. číslo: +420+421 Povinné ručení můžete mít již od: - Zobrazit 10 nabídek Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů Nabídky povinného ručení ČPP od 0 Kč MÁM ZÁJEM GČP od 0 Kč MÁM ZÁJEM Allianz od 0 Kč MÁM ZÁJEM Kooperativa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Direct od 0 Kč MÁM ZÁJEM AXA od 0 Kč MÁM ZÁJEM Slavia od 0 Kč MÁM ZÁJEM ČSOB od 0 Kč MÁM ZÁJEM Uniqa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Pillow od 0 Kč MÁM ZÁJEM Děkujeme za Váš zájem. Budeme Vás co nejdříve kontaktovat. Než vám zavoláme, prohlédněte si nabídky cestovního pojištění. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Vyhrazená místa nebývají řádně označena Pokud by parkoviště u obchodního domu bylo veřejným pozemkem a pozemní komunikací, musela by být vyhrazená místa platně zřízena a řádně označena, což se v praxi ne vždy děje. Pouhý piktogram namalovaný na zemi má informativní charakter a není dostatečným označením vyhrazeného parkovacího místa. Řádně, v souladu s předpisy označené parkovací místo je vyznačeno: vodorovným dopravním značením, tedy piktogramem na zemi, a zároveň svislou dopravní značkou „vyhrazené parkoviště“, která může být doplněna dodatkovou tabulkou s vymezením. Teprve v takovém případě je vyhrazené parkování plně vymahatelné a policie může řidiči za přestupek v podobě nesprávného parkování udělit pokutu. Jde o respekt a ohleduplnost Parkováním na vyhrazených parkovacích místech na parkovištích u obchodních domů se řidiči nedopouští nezákonného jednání a dodržování takového označení není právně vymahatelné. To však neznamená, že by řidiči, kterých se to netýká, měli vyhrazená místa zneužívat. Každý se někdy může ocitnout v situaci, kdy takové místo bude skutečně potřebovat. Proto je na místě slušnost, ohleduplnost a respekt k potřebám ostatních řidičů a pasažérů. Martin Daneš Jsem Martin Daneš, obchodní a komerční ředitel Srovnátor.cz. Naším úkolem je Vám vždy najít to nejvhodnější pojištění, které se Vám budeme snažit ušít na míru. A díky komplexní produktové nabídce od všech relevantních pojišťoven Vám to můžeme i zaručit. Když budete mít jakýkoli produktový dotaz, neváhejte se na nás obrátit na info@srovnator.cz dítěhandicapparkovánípokuta