Jarní měsíce odkrývají po těch zimních na silnicích kamínky, štěrk a jiné nástrahy, které mohou poškodit čelní sklo auta. Zimní pneumatika totiž dokáže posbírat desítky malých kamínků, které v ní pevně drží. Vylétávat začnou až při vyšší rychlosti – nejčastěji na dálnici. V případě, že Vám automobil jedoucí před Vámi poškodil čelní sklo, nebo jste se stali obětí vandalů, kteří se do Vašeho auta dostali pomocí rozbitého okénka, výměna čelního skla je nevyhnutelná a připojištění čelního skla je v tu chvíli dobrá investice.
Výměna čelního skla musí proběhnout co nejdříve
V případě, že na svém čelním skle najdete byť drobné poškození, musíte s ním co nejdříve do servisu na opravu nebo výměnu. Poškození čelního skla je v místě tzv. stíratelné plochy považováno na vážnou závadu, kterou ohrožujete bezpečnost provozu. Za jízdu s prasklým čelním sklem hrozí řidičům pokuta až 10 000 Kč a 5 trestných bodů. Kdyby poškození skla zabíralo více než 50 % jeho plochy, může Vám policie zabavit malý technický průkaz.
Spočítejte si rychle povinné ručení
Děkujeme za Váš zájem.
Budeme Vás co nejdříve kontaktovat.
Než vám zavoláme, prohlédněte si
nabídky cestovního pojištění.
Připojištění čelního skla v rámci povinného ručení
Z údajů České asociace pojišťoven jsme se dozvěděli, že prasklé čelní sklo tvoří téměř 25 % všech hlášených pojistných událostí. Cena za opravu nebo rovnou celou výměnu čelního skla se průměrně pohybuje okolo 10 000 Kč. Čelní skla jsou velmi často opatřena senzory nebo vyhříváním, v tomto případě je pak cena ještě vyšší. Ročně pojišťovny vyplatí cca 600 milionů Kč za opravy všech skel.
Výměna čelního skla není zrovna levnou záležitostí. Ve většině případů za jeho poškození ani majitel auta nemůže. Viník, kterému se od kol odrazil kamínek, je velmi často nedohledatelný. V případě, že se s viníkem poškozený dokáže spojit, kryje škodu jeho povinné ručení.
U většiny pojišťoven by se dala výměna čelního skla uhradit z havarijního pojištění. Havarijní pojištění je však spojené se spoluúčasti, která dosahuje nejčastěji pěti nebo deseti tisíc korun, takže by ve většině případů nepomohlo. Navíc by se celkové havarijní pojištění na další pojistný rok zdražilo. Ideální je si tedy čelní sklo připojistit v rámci svého povinného ručení.
Speciální připojištění skel se ve většině pojišťoven vztahuje na všechna skla. Při porovnání s průměrnou cenou výměny skel není připojištění drahá záležitost. Výhodou připojištění je, že případné pojistné plnění nemá vliv na bezeškodní průběh. Znamená to, že pojistná událost nemá vliv na cenu Vašeho pojištění – neodečítají se bonusy, které jste během své bezeškodné historie nasbírali. Připojištění skel se navíc nevztahuje jen na rozbití od kamínku, který se odrazil od auta před Vámi, ale i na živelné události, vandalismus nebo havárie.
Připojištění skel se vztahuje na všechna skla
Výměna čelního skla – celkový postup
V první řadě je třeba demontovat stěrače a plastový kryt motorku stěračů. Celé poškozené čelní sklo se postupně vyřezává a poté dojde k jeho sejmutí. Celý prostor čelního skla se vyčistí a odstraní se i zbytky vytvrzeného modulárního lepidla. Nové sklo se vyleští a jeho okraje se kompletně odmastí. Na sklo se nanese primární složka a poté i vysokomodulární lepidlo. Sklo se namontuje a bezpečně uchytí. Nakonec se namontují kryty motorku stěračů a samotné stěrače.
Cena kompletní výměny čelního skla se velmi liší, zejména kvůli typu a značce vozidla. Výměna nejobyčejnějšího čelního skla na Fabie, Octavie a Rapidy stojí do čtyř tisíc korun. Na nejlépe vybavený Citroën C4 vyjde samotné čelní sklo na 33 000 Kč.
Oprava drobných prasklin | 400 – 1 500 Kč |
Oprava větších prasklin | 700 – 2 000 Kč |
Kompletní výměna čelního skla | 4000 – 30 000 Kč |