Záruka mobility – co to je?

16.06.2021

Je jedno jestli máte nové nebo starší ojeté auto, jenom si musíte zjistit, jaké jsou podmínky toho, aby vás do programu záruky mobility zařadili. Nejčastěji je to nutnost absolvovat pravidelnou servisní prohlídku. Podobné služby nabízejí i pojišťovny. Lidé ale mají většinou sjednané jen levnější základní balíčky pojištění, které mnohé asistenční služby nezahrnují nebo nejsou v takovém rozsahu. Záruka mobility zajišťuje především, že vám výrobce pomůže problém rychle řešit, auto odtáhne do servisu a závadu odstraní, případně vám půjčí náhradní vozidlo, nebo vám zařídí odvoz, kam potřebujete.

Záruka mobility – co to je?

Co záruka mobility dává?

Zákon schválnosti říká, že všechno se pokazí v ten nejméně vhodný okamžik a ještě na špatném místě. Ať je řidič kdekoliv, třeba na dovolené v Chorvatsku, a pokazí se mu auto, tak zdarma přijede servisní vůz. Ten porouchané auto opět bezplatně odtáhne. V případě, že je auto v tovární záruce máte nárok i na bezplatnou opravu, pozáruční opravy musíte většinou hradit sami. Pokud ji servis nezvládne během několika hodin, půjčí zdarma až na tři dny náhradní auto, popřípadě zaplatí hotel nebo dopravu směrem domů. Záruka mobility má však háček, automobil musí procházet pravidelnými ročními prohlídkami, které opravna zaznamenává do servisní knížky. Taková prohlídka stojí zhruba dva tisíce korun. Kromě výměny oleje a filtrů zahrnuje například kontrolu brzd, světel, kapalin, stavu náprav, výfuku a třeba i promazání dveří.K ročním prohlídkám je dobrý důvod – mnohým potížím lze odbornou kontrolou předejít. Řidiče tak zbaví možných trablů na cestě. Záruka mobility bude platit i za dvacet let například u dnes koupené, ale pravidelně servisované octavie.

Kompletní rozsah ŠKODA Záruka mobility

V rámci ŠKODA Záruka mobility vám pomohou závadu odstranit po telefonu, případně vyšlou servisní vozidlo na místo poruchy. Pokud nebude možné v tomto případě odstranit závadu, odtáhnou váš vůz do nejbližšího autorizovaného servisu ŠKODA, případně Vám poskytnou náhradní vozidlo či ubytování v hotelu.

  • záruka na vozidlo (2 roky)
  • pomoc se závadou po telefonu
  • asistenční a odtahová služba v případě nehody (platí v případě zavinění nehody a pokud Vaše pojištění nezahrnuje asistenční služby)
  • náhradní doprava v případě nepojízdného vozu (odvoz servisním vozem, MHD, taxi, vlakem, busem, poskytnutí náhradního vozidla v případě poruchy či nehody vzniklé minimálně 30 km od Vašeho bydliště)
  • ubytování v případě nepojízdného vozu (poskytnutí ubytování v případě poruchy vozidla vzniklé minimálně 30 km od Vašeho bydliště v délce maximálně 3 nocí v ceně 1.500 Kč/os./noc bez stravy či využití možnosti kombinace 1 noci a po dobu 2 dnů zapůjčení náhradního vozidla)
  • náhradní vozidlo (maximálně na 3 dny s možností využít zapůjčení kdykoli v průběhu opravy vozidla)
  • uskladnění vozidla na bezpečném místě (mimo pracovní dobu servisu ŠKODA v Louda Auto)
  • repatriace vozidla (v případech, kdy oprava vozidla trvá delší dobu převoz vozidla do ČR)

Spočítejte si rychle povinné ručení


Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů

Kterých škod se záruka mobility netýká?

  • vznikly v důsledku nehody nebo působení vněj­ších vlivů (např. krádeže, odletujících kamínků) či nedostatečné péče nebo nesprávného používání
  • vznikly záměrným poškozením nebo hrubou ne­dbalostí majitele, řidiče nebo jeho spolujezdce
  • vznikly v důsledku změn provedených na vozidle nebo montáží dílů, které nejsou schváleny
  • vznikly neodbornou opravou v některém servisu, který nemá autorizaci
  • vznikly účastí na motoristických soutěžích, vojen­ských cvičeních, akcích odstraňujících následky katastrof a podobných událostí
  • vznikly v souvislosti s válečnými událostmi, nepo­koji, zemětřesením nebo působením vyšší moci
  • vznikly v důsledku toho, že nebyly provedeny opravy doporučené v rámci inspekčního servisu
  • vznikly v důsledku závad, jež byly zákazníkovi známy, ale jejichž odstranění nebylo zajištěno v některém servisu

Auto v servisu

Mobilita nebo pojištění asistence?

Služby nabízené pojišťovnou jsou podobné. Doživotní záruka mobility je v podstatě dárek či bonus pro ty majitele vozů, kteří pravidelně navštěvují autorizovaný servis. Služby pojišťoven tak využijí ti, jejichž auto do značkového asistenčního programu nespadá, případně pozbylo nárok na platnost značkových asistenčních služeb, nejčastěji právě kvůli neabsolvování předepsaných prohlídek ve značkových servisech. Při sjednávání povinného ručení se kromě limitů a připojištění nezapomeňte zeptat na pojištění asistence, která je většinou v základních balíčcích zdarma, ale lze si za poplatek sjednat rozšířenou variantu, která nabízí – stejně jako záruka mobility – klid při jízdě, ať už se vydáte kamkoliv.

Autor Martin Straka

Martin Straka

Martin Straka je ředitelem klientského centra a péče o zákazníky. Se svým týmem poskytuje zákazníkům Srovnátor.cz špičkový servis a dohlíží na to, aby naše procesy byly efektivní a zákazníci byli spokojení nejen při sjednání nového produktu, ale i kdykoliv potřebují s něčím pomoci.

Jeho články informují nejen o nejnovějších trendech a aktuálních tématech, ale přináší i praktické a zajímavé tipy z různých oblastí běžného života.

Hledat na webu Srovnátor.cz